اقتصاد ایرانی: عبدالناصر همتی در نشستی با مدیران عامل شرکت های بیمه از برگزاری به موقع مجامع و همراهی و هماهنگی آنها با بیمه مرکزی قدردانی کرد.
وی با تاکید بر گسترش فضای تعامل و تفاهم در صنعت بیمه برای پیشبرد اهداف کلان گفت: خوشبختانه در ماه های اخیر صنعت بیمه شاهد انسجام خوبی از سوی مدیران عامل شرکت های بیمه و سندیکای بیمه گران ایران در حوزه هایی چون قرارداد با خودرو سازان، ارائه نرخ فنی برای بیمه نامه ها، محاسبه ذخایر مناسب برای خسارت های معوق، تلاش برای افزایش سرمایه و بهبود توانگری شرکت هایشان هستیم.
وی افزود: پرتفوی بیمه شخص ثالث از وضعیت بحرانی که داشت در حال خروج است لیکن باید برای دو رشته بیمه درمان و مسولیت تدابیری اندیشید که به پاشنه آشیل صنعت بیمه تبدیل نشود و این مهم همکاری و تعامل شرکت های بیمه و سندیکا را می طلبد.
به گزارش ایرنا، همتی از مدیران عامل خواست با تاکید بیشتری بر ارائه نرخ های فنی در تقویت سودآوری شرکت های بیمه بکوشند.
وی افزود: شرکت بیمه، یک بنگاه اقتصادی است و باید برای تمام ذینفع خود از جمله سهامداران جذابیت داشته باشد.
رئیس کل بیمه مرکزی همچنین دغدغه های نمایندگان بیمه را طبیعی دانست و گفت: شرکت های بیمه باید زیرساخت های لازم برای حمایت بیشتر از خانواده ۴۰ هزار نفری نمایندگان را با توسعه فناوری های نوین فراهم کنند تا آنها بتوانند، نقش بیشتری در صنعت بیمه ایفا کنند.
وی در ادامه گفت: سندیکای بیمه گران ایران باید برای تنظیم روابط نمایندگان، بازاریابان و توسعه خدمات الکترونیک بیمه ای با هدف حمایت از نمایندگان اقدام کند و راهکارهایی ارائه دهد.
همتی همچنین از جلسه هماهنگی با پلیس راهور ناجا خبر داد و گفت: تبادل اطلاعات میان بیمه و پلیس براساس توافقات جلسه مذکور، به زودی آغاز می شود و شرکت های بیمه باید آمادگی لازم، برای دریافت کد یکتا هنگام صدور بیمه شخص ثالث را داشته باشند.
وی همچنین از بررسی آیین نامه لازم برای ایجاد تسهیل برای شرکت های بیمه مختلطی که بخواهند بیمه زندگی و غیر زندگی خود را جدا کنند خبر داد.
در این جلسه مدیران عامل شرکت های بیمه در خصوص اصلاح نرخ های حق بیمه درمان، بحث مالیات بر ارزش افزوده، نحوه اجرای آیین نامه حاکمیت شرکتی، موضوع ذخایر شرکت های بیمه، محاسبه توانگری و حمایت از نمایندگان به بحث و تبادل نظر پرداختند.
به گزارش ایرنا، رئیس کل بیمه مرکزی آذرماه پارسال از زیان ۳۲ هزار میلیارد ریالی شرکت های بیمه از محل بیمه «شخص ثالث» ظرف در پنج سال گذشته خبر داد که بخشی از آن از افزایش شدید ارزش ریالی دیه ناشی می شود و بخشی نیز به دلیل رقابت ناسالم شرکت های بیمه و نرخ شکنی آنها بوده است.
بخشی از مشکل نرخ شکنی شرکت های بیمه در پرتفوی بیمه شخص ثالث با قانون جدید بیمه شخص ثالث رفع شد و شرکت ها حداکثر می توانند ۲ درصد به مشتریان تخفیف دهند ضمن آنکه بیمه مرکزی با صدور بخشنامه هایی از رقابت های ناسالم در این عرصه و نرخ شکنی شرکت ها مقابله کرد تا وضعیت آن از شرایط بحرانی خارج شود.

منبع خبر: http://www.ireconomy.ir/fa/page/30799/+%D8%A8%DB%8C%D9%85%D9%87+%D8%B4%D8%AE%D8%B5+%D8%AB%D8%A7%D9%84%D8%AB+%D8%AF%D8%B1+%D8%AD%D8%A7%D9%84+%D8%AE%D8%B1%D9%88%D8%AC+%D8%A7%D8%B2+%D9%88%D8%B6%D8%B9%DB%8C%D8%AA+%D8%A8%D8%AD%D8%B1%D8%A7%D9%86%DB%8C+%D8%A7%D8%B3%D8%AA.html