به گزارش بانکداران ۲۴ (Banker)،امروزه، این مساله برای APIها به امری متعارف در بانکداری بدل شده است که برای ارائه ارزش به توسعه دهندگان و دست اندرکاران بازار، داده های غنی متنی تامین کنند. دیگر این مساله پذیرفتنی نیست که از کنار حجم عظیم و آشفته اعداد ایجادشده، با پردازشگرهای پرداخت به راحتی عبور کنیم. ارزش باید به داده های تراکنش اضافه شود و این کار از طریق صیقل دادن که آن داده ها را برای انسان ها قابل خواندن می کند باید صورت پذیرد.
به عنوان یکی از شرکت هایی که در زمینه ارائه داده های صیقل خورده فعالیت دارد، می توان به «پلاید» (Plaid) در سن فرانسیسکو اشاره کرد که داده های تراکنش را غنی تر کرده و تفسیر آنها را راحت تر می کند. برای مثال، اگر یک مشتری در روز سه شنبه در رستورانی مکزیکی در نیویورک غذا بخورد، «پلاید» نام، نوع غذا، موقعیت مکانی، وب سایت و شماره تلفن رستوران را ارائه می کند. با گذشت زمان، عادات غذاخوری مشتریان برای آن هایی که به داده های «پلاید» دسترسی دارند، آشکار و مشخص می شود.
«پلاید» از طریق تامین مالی جمعی در سال ۲۰۱۳ توانست مبلغ ۸/۲ میلیون دلار سرمایه جمع آوری کند و از آن زمان به موسساتی چون «جی پی مورگان چیس»، «بانک آو آمریکا»، «سیتی بانک»، «ولز فارگو» و «آمریکن اکسپرس» خدمات پشتیانی ارائه داده است. علاوه بر این، گروه هایی چون حسابداران و مدیران هزینه ها از داده های صیقل خورده و غنی شده «پلاید» بهره می گیرند.
به گزارش بانکداری الکترونیک، پاک سازی داده ها یکی از وظایف اصلی شرکت های فعال در زمینه مدیریت مالی شخصی است که  تلاش می کنند تا تراکنش ها را برای افراد درک پذیر کنند. شرکت هایی چون «یودلی» (Yodlee)، «اینتوئیت» (Intuit) و «مانی دسکتاپ» (MoneyDesktop) بخش زیادی از توان خود را به انجام این وظیفه تخصیص داده اند.
یک نمونه دیگر از شرکت هایی که در زمینه ارائه داده های متنی و غنی شده فعالیت دارند، شرکت «نرچر» (Nerture) است که با تاجران و صاحبان کسب و کار کانادایی در زمینه ارائه داده های تراکنش به شکلی قابل درک، همکاری دارد.
منبع: bankinnovation

منبع خبر: http://banker.ir/news/167048/با-داده-های-تراکنش-ثروت-شوید