به گزارش پایگاه خبری معدن نیوز، عباس رنجبر گفت: خدمات دفتر زیرساخت به طور عمده به طرح‌ها و مجتمع‌های معدنی همچون سنگ آهن گل گهر، طلای زرشوران، سنگ آهن سنگان، سنگ آهن فلات مرکزی، روی مهدی آباد، زغالسنگ طبس و تیتانیوم کهنوج و… و مناطق ویژه اقتصادی ارائه شده و می‌شود.
وی با بیان اینکه مناطق ویژه اقتصادی خلیج‌فارس، لامرد، پارسیان و کاشان تحت پوشش دفتر زیرساخت هستند، افزود: این مجموعه علاوه بر حوزه سازمانی، حوزه شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران را در زیر مجموعه خود تحت پوشش قراردهد.
رنجبر همکاری با سایر حوزه‌ها از جمله ریلی را از دیگر فعالیت‌های دفتر زیرساخت ایمیدرو ذکر کرد و گفت: در حوزه ریلی در دو بخش طرح‌ها و بهره‌وری فعال هستیم که در بخش بهره‌وری، کارگروهی مرکب از راه آهن، شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی، شرکت‌های معدنی و فولادی همچون فولاد مبارکه، ذوب آهن، فولاد خراسان، فولاد خوزستان، مس و زغالسنگ و معادن سنگ آهن تشکیل که موضوع بهره‌وری ارتقاء حمل‌ونقل ریلی مواد معدنی در کشور را پیگیری می‌کند.
وی افزود: این کارگروه تاکنون ۱۲ جلسه با حضور ۴۵ عضو از شرکت‌های بخش معدن و صنایع معدنی برگزار کرده که در افزایش شاخص‌های بهره‌وری تاثیر‌گذار بوده است.
رنجبر ادامه داد: درحال‌حاضر سرعت سیر واگن بر روی ریل در قطارهای برنامه‌ای به حدود ۳۰۰ کیلومتر در روز رسیده اما با این وجود، با میانگین شاخص کشورهای توسعه یافته به میزان ۹۶ کیلومتر در ساعت فاصله زیادی داریم، این در حالی است که طی دو سال گذشته این شاخص رشد خوبی داشته است.
وی گفت: قرار است شاخص‌های حمل بار ریلی نسبت به مجموع حمل بار توسط ریل و جاده در کشور که اکنون بین ۱۰ تا ۱۲ درصد است، تا افق ۱۴۰۴ به ۳۰ درصد برسد که ایمیدرو با ایجاد و توسعه زیرساخت‌های بارگیری در معادن در تحقق آمار ذکر شده کمک می‌کند.

منبع خبر: http://www.madannews.ir/?code=17656