داده ها این پتانسیل را دارند که با ارزش ترین منبع بازاریابی شما باشند. با در دست داشتن اطلاعات صحیح و با استفاده از بازاریابی داده محور می توانید فرآیندهای بازاریابی مقیاس پذیر و قابل تکرار ایجاد کنید. این رویای بازاریابهاست: بگذارید کمپین های شما به صورت خودکار اجرا شوند و تا می توانید روی وجه خلاقانه یعنی آزمایش و بهینه سازی تمرکز کنید.
با این حال ، این که تعداد محدودی از بازاریاب ها از مهارت استفاده موثر از داده ها برخوردارند، نیز چالش برانگیز است. ممکن است هرگز یک دوره مرتبط با آمار را طی نکرده باشید، به ابزارهای تجسم داده ها دسترسی نداشته باشید و از تجربه کمی کافی برای تشخیص اینکه چه زمانی یک معیار می تواند شما را فریب دهد، برخوردار نباشید. اما خبر خوب این که تقریباً تمام بازاریاب ها در این مورد مشترک دچار مشکل می شوند و همه باهم در حال آموختنیم.

چگونه می توانید با استفاده از منابع داده دست اول خود یا دیگران ، احساس کنید که در استراتژی هدف گذاری و بهینه سازی خود قضاوت صحیح انجام می دهید؟ از تجربیات دیگران بیاموزید تا شیوه های مطلوب خاص خود را به وجود آورید. در اینجا ۵ استراتژی بازاریابی مبتنی بر داده ها ارائه شده است که می توانید از آنها یاد بگیرید و در کمپین های خود بگنجانید.

فرض کنیم شما می خواهید یک محصول جدید را هم به بزرگترین بخش مشتریان خود بفروشید. شما داده هایی دارید که با توجه به رفتار کاربران به صورت داخلی ایجاد کرده اید ، اما مقداری جزئیات از دست رفته وجود دارد. به عنوان مثال، شما ممکن است اطلاعات زیادی در مورد آب و هوا نداشته باشید. یا ممکن است در مورد عادات کلی هزینه کرد مشتری و درآمد خانوار چیزی ندانید.
خوشبختانه ، برای پاسخ به برخی از این سؤالات می توانید از مجموعه داده های عمومی استفاده کنید. مورد GreenPal را در نظر بگیرید ، شرکتی که خود را با یک قیاس توصیف می کند: “اوبری برای مراقبت از چمن ها”.

استراتژی های بازاریابی داده محور

این شرکت اخیراً یک کمپین تبلیغاتی AdWords را با یک تبلیغ به راه انداخته است و کل منطقه شهری نشویل را هدف قرار داده است. عنوان آن این است: “با حرفه ای های محلی کار چمن در نشویل فقط یک کلیک فاصله دارید.”
برایان کلیتون ، بنیانگذار و مدیر عامل شرکتGreenPal ، فکر می کرد عملکرد این تبلیغ خوب است ، با نرخ کلیک بیش از یک درصد و نرخ تبدیل بیش از ۱۰ درصد در صفحه فرود نشویل. “اما ما باید در این مورد پیشرفت کنیم. فکر کردیم ، چطور می توانیم این امر را متناسب تر و وابسته تر به موقعیت کنیم؟ بنابراین داده های سرشماری را بررسی کردیم و دنبال میانگین درآمد و ارزش خانه در منطقه نشویل پرداختیم. “کلیتون و تیمش دریافتند که شرق نشویل ، محله ای که به سرعت در حال رشد بوده است ، جمعیتی با حساسیت بیشتری نسبت به قیمت دارد.

“کلیتون می گوید: بنابراین ما آن کد پستی ها را جدا کردیم و فقط یک تبلیغ خاص برای آنها ، با این تیتر منتشر کردیم – ارزانترین چمن زنی در نشویل. چمن زنی از ۲۰ دلار “. ما سپس یک صفحه فرود متناسب ایجاد کردیم. پس از اجرای آگهی به مدت یک ماه ، آنالیزهای صفحات حدس را به درستی اثبات کردند. ما شاهد افزایش بیش از ۲۰۰ درصدی در نرخ کلیک و ۳۰ درصد افزایش در نرخ تبدیل صفحه بودیم. “

یکی از سخت ترین قسمت های بازاریابی تست کردن است: وقتی یک کانال جذب ، تعامل یا حفظ مشتری تثبیت شده در سایر کانال ها دارید ، تست کردن یک کانال جدید از ابتدا می تواند ریسکی باشد. یا ممکن است بازاریابی بسیار محدودی می کنید و باید از ابتدا شروع کنید. خلاصه نکته اینکه ، شما نمی توانید هیچ ریسکی بکنید. قبل از اینکه حتی یک دلار سرمایه گذاری کنید، باید مطمئن شوید که بیشترین شانس موفقیت را دارید. این ایده در عمل در Hiresquareطبق گفته بنیانگذارشان ریک ووگتس اینگونه به نظر می رسد ، یک بازار غول آسا:
وی می گوید: “روش های مختلفی وجود دارد که ما از داده ها برای بازاریابی در سایت استفاده می کنیم. ما از داده های PPC یا پرداخت به ازای هر کلیک برای بهینه سازی سئوی نسخه وب استفاده می کنیم. مطمئناً ابزارهایی برای اینکه کلمات کلیدی چه باشند و چه نباشند وجود دارد ، اما همه آنها ابزار تخمین زدن هستند. با اجرای یک کمپین PPC فقط برای مدت کوتاهی، از حجم واقعی جستجو مطلع می شویم و با مراجعه به گزارش جستجوی کلمه کلیدی ، انواع ترکیبات را دریافت می کنیم. “

استفاده از داده ها در کمپین های Adwords

Vugts همچنین از داده های کمپین PPC برای تعیین مکان کلمات کلیدی در قیف استفاده می کند (به معنی اینکه ارزش تجاری دارند یا خیر). او می گوید: “در حین اجرای کمپین PPC ما از میزان نرخ مکالمه آن کلمات کلیدی (در ترکیب با صفحه فرود) مطلع می شویم. این ارزیابی بهتری به ما می دهد که به دنبال آن کلمات کلیدی رفتن چقدر ارزش دارد. “به یاد داشته باشید که یک انسان در آن طرف صفحه رایانه شما وجود دارد. آنها دیدگاه ها و ارزش هایی دارند که مستقل از کانال هستند. داده ها می توانند به شما در یادآوری انسان بودنتان در بازاریابی کمک کنند.
مثال خوب دیگر؟ از داده های بازاریابی محتوای خود برای راهنمایی تبلیغات PPC استفاده کنید.

روزی روزگاری در اینترنت ، چرخه خرید بسیار مستقیم و خطی بود. اما زمان تغییر کرده است. اکنون ، همانطور که جمله معروف با کمک گوگل فکر کنید می گوید، چرخه خرید پیچیده شده است. کمپین های بازاریابی شما ممکن است عامل تعیین کننده نبوده ، بلکه صرفاً یک نقطه تماس باشند.

بهینه سازی نرخ تبدیل داده محور

ایوان دیمیتروف ، مدیر بازاریابی دیجیتال pCloud ، که یک محصول در حوزه امنیت فایل هاست، می گوید: “این داستانی بسیار جالب از یکی از کمپین های من است. وقتی ویژگی جدیدی از محصول را ارائه کردیم ، من یک کمپین تبلیغاتی را برای تبلیغ آن شروع کردم. بعد از گذشت یک ماه از کمپین ، شروع به بهینه سازی کردم. یک قیف را برای نظارت بر هر گامی که کاربر بر می دارد ایجاد کرده ام و این قیف همیشه یکتاست. ”
چگونه دیمیتروف ، مدیر بازاریابی ای با منابع محدود ، می تواند در زمینه های درست بازاریابی استراتژیک سرمایه گذاری کند؟ دیمیتروف می گوید: “من متوجه شدم که در یک مرحله خاص ، بسیاری از کاربران قیف را ترک می کردند.” بنابراین وی تعداد مراحلی را که کاربران در مسیر نرخ تبدیل نیاز داشتند ، کاهش داد.

وی می گوید: “من با تیمم ملاقات کردم و ما راهی برای کار روی مرحله ای که کاربران در آن خارج می شدند، پیدا کردیم. نتایج بسیار چشمگیرتر از آن چیزی بود که همه ما انتظار داشتیم. ” در هفته بعد ، من شاهد افزایش ۱۳۵ درصدی نرخ تبدیل و ۱۲۴ درصدی در تعداد تبدیل ها بودم. با ۶ درصد بودجه هفتگی کمتر.”

استفاده از داده ها در بازاریابی

پیام داستان این است که همیشه جایی برای بهینه سازی و بهبود وجود دارد. داده ها می توانند به پیشرفت این روند کمک کنند.

در فوریه سال ۲۰۱۶ ، تیم Google AdWords با حذف تبلیغات سمت راست از Google SERP ، تغییر بزرگی ایجاد کرد.

تغییرات CPC(هزینه به ازای هر کلیک) در SERP(صفحه نتایج موتور جستجو)

دایانا لوپز ، مدیر بازاریابی دیجیتال در ePageCity ، می گوید: “همه داشتند دیوانه می شدند. شما آنلاین می شوید و می بینید که مطالعات می گویند همه چیز خوب است ، CPC ثابت است ، جایگاههای پایین بهتر از حالت عادی عمل می کنند و فضای تبلیغ کننده خیلی تغییر نکرده است ، حتی اینکه تنها ۶٪ از جستجوها را براساس گوگل به شکل جدی تحت تأثیر قرار داده است. . آیا این را باور دارید؟ سوالی که از شما می پرسم این است که چگونه این قضیه شما را تحت تأثیر قرار داده است؟ ”
لوپز با برداشتن گامهای داده محور زیر ، بازاریابان را به حل مشکل تشویق می کند. این فرآیندهای طی شده اوست برای تغییرات گوگل ادز:

۱) CPCها و CTRها و میانگین جایگاههای خود را از ۳۰-۶۰ روز قبل از تاریخ تغییر تا تاریخ فعلی ترسیم کنید. به دنبال روندهای جالب باشید.
۲) به داشبورد تبلیغاتی خود بروید. ببینید آیا در این دوره زمانی تغییرات قابل توجهی وجود داشته است یا خیر. آیا تبلیغ کننده های بیشتری وجود داشته یا کمتر؟ آیا رقابت بر هزینه های شما به ازای هر کلیک و نرخ تبدیل تأثیر گذاشته است؟ به دنبال هرگونه ناهنجاری باشید.
۳) بهترین عملکردهای خود را مورد بازبینی مجدد قرار دهید تا ببینید آیا به نظر می رسد چیزی در حال تغییر است. آماده باشید تا به سرعت اقدام کنید.

نحوه انجام بازاریابی داده محور

لوپز می گوید: “گزارش مقایسه تبلیغات بالا و کنار را تهیه کنید. می خواهید ببینید که کدام نقطه بهترین نرخ تبدیل را برای شما رقم می زند؟ ببینید آیا قسمت پایین حتی ارزش پیشنهاد قیمت را دارد؟ به سراغ گزارش های گوگل بروید و به عنوان ستون اصلی ، بالا در مقابل کنار را اضافه کنید ، تبدیل ها را هم اضافه کنید ، میانگین جایگاه ، کلیک ، CPC، نرخ تبدیل، میزان مشاهده و CTR را نیز اضافه کنید. این باید مجموعه کاملی از داده ها را در اختیار شما قرار دهد تا تصمیم بگیرید که چه چیزی برای شما بهتر است.”

اگر هنوز به عمق تاثیر داده ها در دنیای امروز ما پی نبرده اید حتما این اینفوگرافیک که قبلا در بیزینس ترند دیده بودیم را ببینید. با استفاده استراتژیک از اطلاعات، داده ها می توانند باعث شوند شما در بازاریابی خود هوشمندتر شوید. اما انتظار نداشته باشید که داستان و موارد عملیاتی به سادگی “کنار هم جمع شوند”. برای عمیقتر شدن در روندها ، کاوش و کشف روشهای خلاقانه جهت اضافه کردن نقاط تماس بیشتر به کمپینهای خود، وقت بگذارید. چهار ایده فوق می تواند نقطه شروع طوفان فکری کمپین های بازاریابی داده محور شما باشد.

منبع: WordStream

(۶)

پست‌های پیشنهادی

Sharehttps://telegram.me/businesstrend

منبع خبر: http://www.businesstrend.ir/1399/04/23/%DA%86%D9%87%D8%A7%D8%B1-%D9%86%D9%85%D9%88%D9%86%D9%87-%D8%A7%D8%B2-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D8%A7%D8%B1%DB%8C%D8%A7%D8%A8%DB%8C-%D8%AF%D8%A7%D8%AF%D9%87-%D9%85%D8%AD%D9%88%D8%B1/