به گزارش بورس نیوز،محمدرضا دهقان مدیر تحقیق و نوآوری الکترونیک شرکت صنایع تولیدی کروز با اشاره به اهداف این واحد گفت: واحد تحقیق و توسعه در کروز از سال ۱۳۸۹ در دو بخش الکترونیک و مکانیک شروع به فعالیت کرد و تا امروز توانسته بسیاری از قطعات خودرو را بومی سازی کند. اهداف ما در بخش الکترونیک این واحد، تحقیقات و طراحی سیستم‌های الکترونیک خودرو از جمله جلو آمپر، بادی کنترل، ایموبلایزر، ایمنی و ایربگ، مولتی مدیا، سوئیچ‌های الکترونیکی و… جهت داخلی سازی آن‌ها در خودرو‌های متفاوت است.

مدیر تحقیق و نوآوری الکترونیک کروز با تاکید بر همکاری دانشگاهیان برای ارتقاء صنعت خودروسازی کشور تصریح کرد: قطعه‌سازان می‌توانند با همکاری دانشگاهیان در خصوص پروژه‌های تحقیقاتی خود نسبت به کاهش هزینه‌های تولید، افزایش بهره‌وری، بهینه‌سازی مواد، طراحی محصول و تغییرات مهندسی خود اقدام کنند. کروز برای ارتقاء دانش فنی و دستیابی به موارد مذکور پروژه‌هایی به صورت موازی با دانشگاه‌های امیرکبیر، تهران و شریف پیش برده است و حدود ۴۰ نفر از دانشجویان این دانشگاه‌ها در این واحد مستقر هستند که در آینده با گذراندن واحد‌های آموزشی می‌توانند جذب این واحد شوند.

دهقان در خصوص دستاورد‌های واحد تحقیق و توسعه کروز در مشارکت با دانشگاه‌ها گفت: در سال جاری کروز توانست به کنترل بدنه نسل جدید خودرو‌های ۴۰۵، ۲۰۶ و سمند، مدل‌های متفاوت سوئیچ، ECU نسل جدید که دارای قابلیت‌های منحصر به فرد است و بسیار از قطعات دیگر به خودکفایی دست یابد.

وی با تاکید بر اینکه با تکیه بر تحقیق و توسعه قادر به تولید همه قطعات به روز دنیا هستیم، بیان کرد: قطعه سازان همواره بر اساس نیاز خودروسازان اقدام به طراحی و تولید قطعه می‌کنند و با این وجود خودروسازان بودجه‌ای برای تحقیق و توسعه به قطعه سازان اختصاص نمی‌دهند. بخشی از بودجه‌ای که در زمینه تحقیق و توسعه هزینه می‌شود به نیروی انسانی و فضایی که به او اختصاص می‌یابد تعلق دارد و بخشی نیز به تجهیزات مرتبط با تحقیق و توسعه بازمی گردد که این تجهیزات گران قیمت بوده و اگر می‌خواهیم در این زمینه پیش رویم باید این تجهیزات را در اختیار داشته تا بتوانیم از آن استفاده کنیم و کروز همه‌ی هزینه‌های شامل این تحقیقات را در مجموعه خود برای برداشتن گام‌های هر چه بیشتر در پیشرفت این صنعت به تنهایی تامین می‌کند.

منبع خبر: https://www.boursenews.ir/fa/news/211805/عدم-تخصیص-بودجه-تحقیقاتی-خودروسازان-به-قطعه‌سازان