120دستگاه خودروی سنگین کشنده برای جابجایی دکل حفاری

به گزارش بورس نیوز، محسن شیخپور گفت: جابه‌جایی هر دکل حفاری به‌طور میانگین با کاربست ۱۲۰ دستگاه خودروهای
سنگین کشنده و تریلر انجام می
شود
که بخشی از آن محموله
های
ترافیکی است
.

وی با بیان اینکه ترابری سنگین شرکت ۱۰ گروه مجرب تخصصی
برای جابه‌جایی دکل
ها
دارد، توضیح داد: این گروه
ها
در قالب استانداردها و ضوابط ایمنی خاص حمل
ونقل
دستگاه
های حفاری و
متعلقات آن را انجام می
دهند.

رئیس اداره کل ترابری شرکت ملی حفاری ایران با
بیان اینکه جابه‌جایی دستگاه
های
حفاری با توجه به حجم کار از سوی ناوگان شرکت و پیمانکاران طرف قرارداد صورت می
گیرد، افزود: تعداد محمولههای
جابه‌جا شده در این ارتباط را در این مدت
۱۲ هزار و ۴۸۲ مورد عنوان کرد.

شیخپور
اظهار کرد: به موازات جابه‌جایی دستگاه
های
حفاری، نقل و انتقال اقلام جانبی از جمله کالا و مواد و سوخت نیز بخش دیگری از کار
است که در این زمینه نیز در مدت پیش گفته
۱۲ هزار و ۸۲۸ محموله به موقعیت استقرار دستگاههای حفاری انتقال یافت.

وی با اشاره به اینکه بیشترین حجم جابه‌جایی دستگاههای حفاری امسال در محورها و جادههای
دسترسی در گستره عملیاتی مناطق نفت
خیز
جنوب و میدان‌های نفتی در غرب کارون در استان خوزستان و همچنین مناطقی از استان
های کرمانشاه، ایلام، فارس و کهگیلویه و بویراحمد صورت پذیرفت، گفت:
مسافت طی شده در این باره
۱۱ هزار و ۵۸۹ کیلومتر و تعداد روزهای جابه‌جایی ۶۸۰ روز محاسبه شده است.

رئیس اداره کل ترابری شرکت ملی حفاری ایران در
ادامه برگزاری مستمر دوره
های
آموزش تخصصی برای کارکنان این بخش و صدور دفترچه
های
رانندگی برای هدایت
کنندگان
خودروها بر اساس شاخص
های
مورد نظر شرکت را یادآور و افزود: همسو با کار عملیاتی و پشتیبانی، موضوع آموزش به‌طور
جد مورد تاکید مدیریت ارشد شرکت است و در این راستا در
۱۰ ماه امسال با همکاری اداره آموزش و
تجهیز نیروی انسانی
۲۹۱ نفر از کارکنان ترابری به مدت ۸ هزار و ۵۲۵ نفر ساعت در دورههای آموزشی شرکت کردند.

شیخپور
با اشاره به اینکه این اداره زیرمجموعه مدیریت خدمات شرکت است، اظهار کرد: روزآمد
دستورعمل
های اجرایی جابه‌جایی
انواع دستگاه
های حفاری، تامین
ماشین
های فوق سنگین، سنگین، سبک و بازسازی
ماشین
آلات موجود و تجمیع برخی قراردادها برای
کاهش خودروهای استیجاری و استفاده از خودروهای سازمانی در دستور کار قرار دارد
.

وی با توضیح اینکه با هدف بهینهسازی هزینهها
و افزایش سطح ضریب ایمنی، بهبود روش
های
جاری در کار مورد اهتمام است، در تشریح توانمندی
های
این بخش به توان جابه‌جایی دستگاه
های
حفاری در محورهای مواصلاتی سراسر کشور، برخورداری از کادر مجرب جابه‌جایی با دست
کم
۱۵ تا ۳۰ سال سابقه کار، داشتن بزرگترین
ناوگان ماشین
آلات ویژه در زمینه
حمل
ونقل دکلها،
امکانات لازم برای تعمیر انواع ماشین
های
سنگین و فوق سنگین و امکان همزمان جابه‌جایی
۱۰ دستگاه حفاری اشاره کرد.

منبع خبر: http://www.boursenews.ir/fa/news/188089/120دستگاه-خودروی-سنگین-کشنده-برای-جابجایی-دکل-حفاری