به گزارش بنکر (Banker)، علی معیری با بیان اینکه انسان ها در برهه های مختلف زندگی از خدمات سازمان های بیمه گر اجتماعی استفاده می کنند، گفت: این سازمان ها خدمات گوناگونی را به ذینفعان ارائه می کنند. سازمان های بیمه گر اجتماعی از حیث تنوع و تعدد خدمات از متمایزترین سازمان ها هستند .
وی با بیان اینکه نهادهای بیمه گر اجتماعی از سازمان های خدمت محور هستند، افزود: حوزه فناوری اطلاعات در ارتقای خدمات این سازمان ها جایگاه مهمی دارد . بهره گیری از این حوزه به چابکی، کارآیی و پاسخگویی دستگاهها و در نهایت به افزایش رضایتمندی خدمت گیرندگان منجر می شود.
معیری با اشاره به بحث های فنی، فرهنگی و قانونی در موضوع استفاده از فناوری اطلاعات در سازمان ها گفت: در صورتی که تمامی موارد لحاظ شوند، سازمان ها هوشمند می شوند.
مدیر کل دفتر راهبری سیستم های سازمان تامین اجتماعی در ادامه ابزارهای خدمات غیرحضوی را برشمرد و اظهار داشت: خدمات غیرحضوری سازمان ها از طریق اپلیکیشن، کد دستوری ussd، پیامک و تلفن گویا ارائه می شوند.
وی با اشاره به اهمیت ارتباط دیتاها میان سازمان ها گفت: سازمان تامین اجتماعی با ۱۳ سازمان از جمله وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، نظام پزشکی، ثبت احوال و… در ارتباط است.
مدیر کل دفتر راهبری سیستم های سازمان تامین اجتماعی صدور نسخه های الکترونیک را یکی از مهمترین خدمات سازمان تامین اجتماعی در بخش فناوری اطلاعات اعلام کرد و گفت: صدور نسخه های الکترونیک و حذف دفترچه در مراکز درمانی ملکی این سازمان از سال ۹۵ آغاز و در برخی مراکز طرف قرارداد استان ها نیز انجام شده است.
وی افزود: تاکنون بیش از ۱۰۵ میلیون نسخه الکترونیک صادر شده است و کاهش تداخلات دارویی، حذف خطای پزشکی، حذف کاغذ، افزایش سرعت و دقت در تجویز و رویت سوابق پزشکی بیماران از نتایج این طرح است.
به نوشته مهر،معیری، نوبت دهی شعب و مراکز درمانی، مشاهده سوابق بیمه ای و ارسال و پرداخت لیست حق بیمه را از دیگر خدمات غیرحضوری سازمان تامین اجتماعی برشمرد و گفت: ۲۴ عنوان خدمت از راه دور در سایت این سازمان قرار گرفته و کد دستوری#۱۴۲* و اپلیکیشن تامین اجتماعی من از امکانات این سازمان است که در اختیار مخاطبان قرار گرفته است.

منبع خبر: http://banker.ir/news/243131/صدور-۱۰۵میلیون-نسخه-الکترونیک