وی در پاسخ به این سوال که ابزارهای بورس چگونه سرمایهگذاران را به سمت بازار سرمایه سوق میدهد تصریح کرد: در زمینه ابزارهای بورسی بهتر است بازار سرمایه تا حد بیشتری صندوقهای خود را تقویت و تبلیغ کنند.
شریفی نیا افزود: در شرایط فعلی اگر صندوق ها توسط بورس تبلیغ شود تاثیر بسزایی خواهد داشت و در این زمینه تنها لازم است که سرمایهگذاران را آگاه کنیم که صندوقها می توانند خرید و فروش سهام و اموری که عامه مردم با آن آشنایی ندارند انجام دهند.
وی درباره عرضه فولادیها گفت: روال عرضههای خوب در زمینه فولاد ادامه دارد، به طور مثال، فولاد مبارکه تا پیش از این عرضه ها، ۲۰ الی ۳۰ درصد کالای خودش را صادر می کرد ولی درحال حاضر در ۶ ماه ۱۸ درصد کالای خود را صادر میکند و مابقی محصول خود را در بازار داخلی عرضه میکند.
مدیرعامل کارگزاری مبین سرمایه، خاطرنشان کرد: زمانیکه عرضه محصولی بیشتر باشد علاوه براینکه شفافیت در بازار بیشتر خواهد شد، قیمتها نیز تعدیل خواهد شد و شرایط برای سهامداران ایدهآلتر میگردد.